top of page

Black Friday/Weekend/Week

Jeg benyttede tilbudene omkring black friday til at købe Nebulas næstbedste tilbud, en sekventering på et klinisk professionelt niveau, samt det populære MyHeritage DNA test.



Det er noget uklart, om DNA testet fra MyHeritage er overflødigt i forhold til Nebulas tilbud. Måske tester MyHeritage aktivt bestemte etnisk relationer på deres chip, der kun er med i Nebulas største pakketilbud, men kvaliteten af deres test er under alle omstændigheder ringere. Jeg ville helst have købt det store test hos Nebula, som jeg måske får råd til næste år, men er også meget tilfreds med det næstbedste. Nebulas test er af klinisk kvalitet og giver mig mulighed for at gennemføre en række bioinformatiske analyser af mit genom, som jeg så siden kan gentage på det lidt større datasæt fra den største pakke, hvis jeg får råd.

Der er en statistisk usikkerhed forbundet med en DNA sekventering, og det er denne der giver anledning til, at vi kan diskutere forskelle og risikodisponering for forskellige sygdomme. Den største pakke vil næppe afsløre noget helt nyt, men sætte nogle andre grænseværdier og angive en et mere præcist genetisk slægtstræ med større sikkerhed for forskellige etniske relationer.

Mine forventninger er et super præcist slægtstræ, ny viden om anbefalinger til kost og helbred, samt nogle sociale aktiviteter omkring viden om DNA og DNA viden baseret levevis.

1 visning0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page