top of page
  • Writer's pictureGunnar Hellmund Laier

Piraterne fra Frederikshavn og veteransoldat kulturen

Updated: Aug 6, 2023

Lige siden ruder konge var knægt har veteraner kommunikeret med brug af attituder, drops og statements. Der er dog stadig forskel afhængig af kontekst, og er personligheden og karakteren til veteransoldat, er rollespilsattituderne meget mere markante og udslagsgivende. Veteransoldatkulturen forpligter, og forpligtelserne er ofte både en stillingtagen til social afvigelse med en fremføring som herremænd og besiddere, og tilsvarende udstødelse af de ofre, som afholdes. Det er reelt set også udgangspunktet for rockerklubberne, der altid dannes og ledes af personer, som har en vis militær baggrund. Veteranstatus giver dem adgang til kommunikationsredskaber, der ikke er lovgivet hverken for eller imod. Det forlyder endda, at specialsoldater tilbydes forløb i rockersammenhæng, når der er noget "der skal ordnes". Det er i den sammenhæng ikke problemer indenfor det trygge middelklasse Danmark, der løses. Folket kan kun administrere gennem de lovgivende forsamlinger og retssamfundets institutioner.

Det sker dog oftere end folket bilder sig ind, at veteranerne beslutter sig for at tage noget, der er en andens eller andres, og efterlade absolut ingenting, for derefter at prale med det. Det skal derfor stå helt klart, at enhver er sin egen lykkes smed blandt veteransoldater, men der er grænser for, hvad enkeltindivider og familier skal finde sig i, når veteranvolden sætter ind, og retssamfundet er sat ud af spil. Det er iøvrigt ikke på nogen måde et entydigt højreorienteret problem, tankegangen om at være i noget, der ligger uden for lovgivningen, men er ressourceforvaltende på tværs af skel, hører til på både venstre og højre side af det politiske spektrum.

Lige siden personer etablerede kommunikation i mig for mere end tre årtier siden, og lige siden hoffet blev inddraget i mere betydeligt omfang for 15 år siden, har det stået klart, at adgangen blev administreret uden hensyntagen til andet end den enkelte koordinators moralske samvittighed, og hermed den enkelte koordinators moralske samvittighed i forhold til den sociale kontekst, hvor adgangen eksisterer i mere konkret betydning for koordinatoren, ikke for mig eller andre familiemedlemmer. Jeg er sikker på, at titusinde af danskere principielt har samme problem, og fuldstændig uforskyldt, men jeg er også sikker på, at ikke ret mange andre har oplevet så omfattende et misbrug og afklædning som jeg.

Både den religiøst-teologisk forankrede diskussion og den psykologiske faktor har været den interne forhandling om relationer, dække og værdiafskrivninger. Jeg regner det for at være ret usædvanligt at være i en situation, hvor en række familier af nazisympatisør efterkommere i samarbejde med en gruppe jøder har sat sig så betydeligt på en families kommunikation gennem Søværnet og de danske specialsoldaterenheder. Den, i dag ældre mænds klub, har igennem mere end to artier defineret, at det jeg havde adgang til i det danske samfund, var det, de havde "tilovers". Veteransoldaten skaber skel og konflikt, og både krigene i 0erne og den nuværende genopbygning af geo-politiske skel mellem øst og vest er derfor et eldorado for kulturen omkring misbruget, hvor nogen skal have "noget gjort".

I andre indlæg på bloggen har jeg beskrevet en række konkrete kommunikationer og sociale handlemåder, jeg har været underlagt. I særlig grad siden 2008 har jeg ikke kunnet agere direkte i min hverdag ud fra mine egne interesser og evner. I midtnullerne begynder en kultur af bedrag at dominere kommunikationsteknisk, og det har taget mig 15 år at identificere hovedspørgsmålene, der har bestemt incitamentstrukturen omkring misbruget. Jeg regner konflikterne for at centrere om

  1. Børnecancer/cancer

  2. Seksuel afvigelse

  3. Etnicitet

  4. Miljøaktivisme

  5. Politisk og eller social ekstrem afvigelse

Børnecancernetværkene, hvor min ene fætter i en relativ sen alder blev diagnosticeret med leukæmi, var allerede tilstede i den militære kommunikation i 1980erne fra Søværnet og i relation til, reelt set, Epstein-Maxwell netværkene og netværk af EU modstandere og miljøaktister med forbindelse til eliten og elitesoldater. Børnecancerkoordinatoren fra shippingmiljøet besatte derefter mere eller mindre min fars slægt med udgangspunkt i en socialdemokratisk fremført løgn i elitesoldaterregi, at jeg og min del af slægten skulle have et eller flere særlig defekte gener, der berettigede særlig opmærksomhed fra en udenforstående, hvilket jeg har fået afkræftet ved gentests siden, selvom der selvfølgelig altid er visse vaner og kost den enkelte skal undgå for ikke at blive syg. Børnecancerkoordinatoren har i sine mest fornemme relationer også gjort mig klart, at han bevidst bruger religiøse afvigere, herunder jehovas vidner og scientologer til at genere og skabe røg om, hvilke personer, der generes.

Det var 3. april 1993, at børnecancerkoordinatoren med falsk argumentation som grundlag trådte ind i slægten med militære midler og dobbeltadresseringer, men hensigten havde været til stede flere år forud. Kort tid efter havde 4-5 fætre gang i forretninger med den mere brogede del af erhvervslivet med en omkostning afholdt politisk iblandt min del af familien. De sidenhen veludviklede kontakter ønskede piraterne meget senere adgang til som deres egne. Det var både Thorsen, Lego, Vestas og en række andre virksomheder, der indgik i konstruktionerne og overdragelser. Flere af mine fætre/kusiner fik adgang til og karriere i pharma industrien og virksomheder som Terma, da jeg tog en uddannelse inden for matematik, statistik og fysik med topkarakterer og interesserede mig for disse brancher og virksomheder, medens koordinatoren lokalt og nationalt sørgede for at ødelægge mit omdømme og rygte synkront trods min hæderlighed. Mere end en håndfuld genetisk syge børnecancerpatienter blev gennem årene fra 1990erne gift ind på min fars slægt, og mindst to af dem havde en fortid indenfor den pæne del af prostitutionsmiljøet med en relation til sprogofficererne og elitesoldaterne. Koordinatorens netværk havde og har indiskutabelt fornedrelse som den største vare i sit netværk udenfor den kliniske bekymring, og det er for mig at se meget afvigende fra en ordentlig dansk værdisfære og hverdag, selvom det fremføres som et forsvar af rangsamfundet.

I diskussionerne og opgør fra 2010 til 2020 indgik mange af de store danske erhvervsnavne fra den lidt ældre generation og en meget lang række af politikere. Peter Zobel havde efter 10 år en moralsk bevidsthed, som han måske fik lov til at tilegne sig af hoffet, fordi han var dødsmærket, og brugte begrebet "Piraterne fra Søværnet i Frederikshavn" om de militærtekniske forudsætninger, der i mit almindelige, men begrænsede arbejdsliv, blandt andet indbefattede konstant overvågning fra en psykiater med en søofficerbaggrund. Kontakten afstedkommet på grund af en psykisk syg med en uddannelse fra Aalborg Universitet. De mest personlige beskeder og indre dialog foregår her stadig i en anden person, og med en lemfældighed, der er kriminel. Selv åbenlys intimidering fra unge soldater i vagten fra Flådestation Frederikshavn blev det til i 2010erne, hvor de havde adgang til en sært etnisk-politisk forankret afvigerkommunikation, som de satte min identitet på.

Langt de fleste initiativer, jeg har taget, har jeg set enten opløst i meningsløshed før andet skridt i en naturlig progression, eller mine initiativer møder modspil, der betjener sig af en teaterscene af korrupt veteransoldat fremstilling. Der er hundredevis af eksempler fra nullerne, 2010erne og begyndelsen af 2020erne, som jeg vil benytte på denne blog.

Der er også nogle store ikke personlige sager, der stadig er halvt gemt af blandt andet en dansk sprogofficer, heriblandt hvordan et seksuelt baseret indbrud i slutningen af 1999 blev til udgangspunktet for min families opløsning i slutningen af nullerne med brug af et socialdemokratisk børnecancer forankret netværk, med en lige så destruktiv fremstilling af forløbet i en borgerlig-liberal børnecancer netværksdannelse. De agerende forventede at overtage henholdsvis ressourcer indenfor det erhvervsmæssige og politiske, og mere internationalt i en etnisk sammenhæng at vinde de ressourcer, som opløsningen af Epstein-Maxwell netværket ville frembringe med den larm det afstedkom blandt eliten i politik og de europæiske kongehuse. Det er klart, at der er et skel her mellem min og min families hjørne af verdenen og den fælles virkelighed. Pointen er ulovligheden i aktiviteterne og ignorancen over for ulovlighederne, samt fastholdelsen i armod, ressourceafskrivninger og omfordelinger.

25 views0 comments

Comentarios


bottom of page